کتاب کودک کارآفرین( چگونه می توانم یک کارآفرین بشوم.)

53,600 تومان

موجود

 نویسندگان: مارک کیوبن،شان پانل ،ایان مک کیو
مترچم:  پروین فغفوری آذر
ویراستار: مهری تقی پور
صفحه آرا:  زهرا لطفی
نوبت چاپ:  اول 1400
شابک: 978-622-97843-5-8

 

وقتی بزرگ شدید، می خواهید چه کاره شوید؟

آیا تابه حال از شما سؤال شده است:وقتی بزرگ شدید،می خواهید چه کاره شوید؟اغلب بچه ها پاسخ میدهند:
«میخواهم دکتر بشوم.»«میخواهم وکیل بشوم.»«میخواهم مهندس بشوم.»
اما آیا تاکنون شنیده اید که کسی بگوید:«میخواهم کارآفرین بشوم.»احتمالاً خیر.به دلیل اینکه اکثر افراد نمیدانند کارآفرینی چیست.
در فرهنگنامه، کارآفرین اینگونه تعریف شده است:«شخصی که حرفه ای را راه اندازی می کند و خود را به مخاطره می اندازد تا درآمدی کسب کند». در این تعریف، به دو عبارت کلیدی توجه کنید:« راه اندازی کسب و کار» و « کسب درآمد».
به همین دلیل، این کتاب درباره کارآفرینی است. هر کودکی که برای کسب درآمد حرفه ای را راه اندازی می کند، یک کارآفرین است.
پس دفعه بعد که از شما سؤال شد وقتی بزرگ شدید می خواهید چه کاره شوید؟ می توانید در پاسخ بگویید:« می خواهم کارآفرین بشوم!»
واژه ی Entrepreneur(کارآفرین) برگرفته از کلمه ی فرانسوی Entreprendre به معنای «مسئولیتی را بر عهده گرفتن است»که دقیقاً همان معنای کارآفرین را می دهد. برای آنکه یک کارآفرین باشید، فقط باید مسئولیت شغلی را بر عهده بگیرید. این به معنای صرف ایده داشتن نیست. میلیاردها نفر در جهان ایده های متفاوتی در ذهن دارند. اما فقط تعداد اندکی به این به این ایده ها جامه عمل می پوشانند و آنها را به تجارتی واقعی تبدیل می کنند.
بزرگترین مزیت کودک کارآفرین بودن داشتن سن و سال کم است.اغلب کارآفرینان تا رسیدن به پله های موفقیت ، بارها شکست خورده و دوباره کارشان را شروع کرده اند. بنابراین، بهتر است تا زمانی که جوان هستید از  اشتباهتتان پند بگیرید، نه در  کهنسالی. اگر از حالا که کم سن و سال  هستید کسب و کارتان را شروع کنید، مطمئناً در آینده به بزرگسالانی کارآفرین و موفق بدل خواهید شد.زیرا یک کودک کارآفرین تجربه های بسیاری کسب می کند که مانع از هرگونه شکست احتمالی در بزرگسالی خواهد شد.
اگر  مثل یک کودک با کسب و کاری ساده در این راه قدم بگذارید، بیش از هر  کلاس دیگری می توانید درباره کارآفرینی تجربه کسب کنید و درباره فروش، هزینه ها و سخت کوشی و بسیاری موارد دیگر بیاموزید. اما در ابتدا کسب و کار ساده ای را بیندازید، حتی اگر این کار راه اندازی دکه ی فروش نوشیدنی باشد. پس اگر میتوانید این کار را انجام دهید،حتماً انجامش بدهید.

 

 

 

بررسی خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی

هنوز نقد و بررسی ثبت نشده است.

دسته‌بندی کتاب‌ها

کودک کارآفرین

کتاب کودک کارآفرین( چگونه می توانم یک کارآفرین بشوم.)