هفت چیزی که یک پسر از پدرش می خواهد.

رابطه پدر پسری

هفت چیزی که یک پسر از پدرش می خواهد.

وقتی یازده ساله بودم خانواده ام به شهر جدیدی نقل مکان کردند و من از آن شهر متنفر بودم. من از خانه جدید، مدرسه جدید و بچه های محله جدیدمان خوشم نمی آمد. هر روزی که به مدرسه می رفتم فقط می خواستم آنجا را ترک کنم و به شهر قدیمی خود بازگردم. پس وانمود می کردم که مریض هستم تا مرا به خانه بفرستند.چندین روز بعد از این ماجرا، پدرم به مدرسه آمد و مرا در مطب پرستاری ملاقات کرد. او در مورد اینکه می دانست چقدر شرایط سخت است با من صحبت کرد، اما از من خواست تا آن را امتحان کنم. احساس کردم که دیگر در این مسئله تنها نبودم. حضور او تنها چیزی بود که نیاز داشتم تا نگرش خودم را تغییر دهم.

هیچ رابطه ای مثل رابطه پدر و پسر نیست. وقتی یک پسر به سن بلوغ می رسد، افراد زیادی هستند که روی او و رشدش به سمت بزرگسالی اثر می گذارند. شما به عنوان یک پدر، مهمترین الگوی او هستید و باید باشید. او به شما نیاز دارد. هفت چیزی که یک پسر از پدرش می خواهد عبارتند از:

1- او از شما می خواهد تا به مادرش محبت و توجه زیادی داشته باشید.

وقتی که شما به همسر خود یا مادر پسرتان توجه و اهمیت می دهید، به او نشان می دهید که چگونه با مادرش، خواهرانش و همه زنانی که در
زندگی خود با آنها ملاقات می کند، رفتار نماید. این پایه و اساس روابطی است که او بعداً در زندگی خود خواهد داشت. اگر از همسر خود جدا شده اید و برقراری ارتباط دشوار است، تا جایی که می توانید با مادرش با احترام رفتار کنید.رابطه پدر پسری

2- او نباید فقط موفقیت بلکه شکست شما را هم ببیند.

“شکست بهترین معلم است. بهترین نوع شکست برای درس گرفتن از آن، شکست فرد دیگر است”
شکست بهترین معلم است. بهترین نوع شکست برای درس گرفتن از آن، شکست فرد دیگر است. وقتی پسرتان می بیند که شما شکست     می خورید و آن را خوب مدیریت می کنید، می فهمد که اشتباه کردن اشکالی ندارد و اینکه اشتباهات می توانند معلمان بزرگی باشند. پسری که از اشتباه کردن نمی هراسد به انسان توانمندی تبدیل می شود تا چالشهای خیلی بزرگ را بپذیرد و بر آنها غلبه نماید.

3- او به شما به عنوان رهبری خدمتگزار نیاز دارد.

شاید شما در محل کار خود رئیس نباشید. در کلیساکشیش یا پیشوای روحانی نباشید. در جامعه خود رهبرنباشید. اما در خانواده خود رهبر هستید. پسرتان باید راهنمایی و نظارت را در خانه شما ببیند. او به شما به عنوان رهبری خدمتگزار نیاز دارد. وقتی که شما با خدمت کردن به دیگران رهبری می کنید، او رهبری را بهتر درک می کند و قادر خواهد بود تا در برابر پیروی از همسالان خود کنترل و نظارت کارآمدتری داشته باشد. وقتی که بزرگ می شود، خانواده خود، محل کار، کلیسا و جامعه خود را بهتر هدایت خواهد کرد.

رابطه پدر پسری

ارتباط پدر پسری

4- او از شما می خواهد تا حضور داشته باشد.

وقتی که همه نقشهای متفاوت خود را ایفا می کنید، ممکن است درگیر مسائل مختلفی شوید. او از شما می خواهد تا در تعلیم و تربیت او، در زندگی اجتماعی و درهمه عرصه های زندگی او حضور داشته باشید. برخی از خواسته ها و نیازها به تنهایی توسط مادر یا دوستانش تأمین نمی شود. حضور شما در همه زمینه ها به او حمایت لازم را می بخشد.

5- او صرف نظر از انتخابهایش به محبت و توجه شما نیاز دارد.

شاید شما بزرگترین معتاد ورزشی باشید که در بریستول، کنتیکت (جایی که دفتر مرکزی شبکه سرگرمی و برنامه ریزی ورزشی واقع شده است) زندگی نمی کنید. اگر شما توپ را روی پای پسرتان قرار دهید ممکن است قادر نباشد به آن لگد بزند، و به این مسئله اهمیتی هم ندهد. مهم نیست پسرتان چه انتخابی داشته باشد، حتی اگر انتخابش با انتخاب شما متفاوت باشد از شما انتظار توجه و محبت دارد. حتی وقتی آنها انتخابهای نادرستی باشند. توجه و راهنمایی شما در اعتماد و پذیرش را برای ایجاد ارتباط باز می کند و این کار باعث ایجاد عزت نفس در او می شود.

 رابطه پدر پسری

ارتباط پدر پسری

6- او از شما می خواهد تا او را تأیید کنید.

” دوستت دارم، پسر” به تو افتخار می کنم، پسر” تو فوق العاده ای، پسر ” می دانم که از عهده این کار برمی آیی، پسر ” بازی که انجام دادی فوق العاده بود، پسر”، تو فرد سختکوشی هستی، پسر” اشتباه کردی، اما می دانم که موفق می شوی، پسر”. پسرتان به تشویق شما نیاز دارد. او می خواهد حرفهایی بشنود تا آگاهش کند که او را به عنوان یک پسر دوست داشته باشید.

7- از شما می خواهد تا با عشق و محبت او را تأدیب کنید.

وقتی که نظم و انضباط را به پسر خود آموزش می دهید، حد و مرزها و انتظارات را تعیین کنید. او قرار است اشتباهاتی مرتکب شود درست شبیه مواردی که بچه بودید و اکنون مرتکب می شوید. اما او همچنین باید بداند که اعمالش عواقبی به دنبال دارد. تأدیب او با عشق و محبت به او می آموزد تا عواقب اعمالش را در نظر بگیرد. این امر او را آماده می کند تا به چیزهایی که اکنون و در آینده انتخاب می کند بیندیشد و آنها را خوب ارزیابی کند.

منبع: allprodad.com

مترجم: اکرم شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی کتاب‌ها